Program do wsparcia windykacji – jak działa?
Biznes

Program do wsparcia windykacji – jak działa?

Windykacja należności jest procesem, który wymaga sprawnej organizacji. Nic nie usprawnia jej bardziej niż wykorzystanie nowoczesnych technologii. Program do windykacji połączony z systemem CRM nie tylko skutecznie usprawni przebieg windykacji, ale także zoptymalizuje jej koszty. Jak to wszystko działa w praktyce?

Jak skutecznie windykować należności?

Skuteczna windykacja pozwala w szybkim tempie nawiązać kontakt z dłużnikiem i zawrzeć z nim porozumienie w kwestii spłaty jego zadłużenia. W tym celu niezbędne są narzędzia, które umożliwią sprawną komunikację. Niezależnie od tego, czy chodzi o dział windykacji w firmie, czy o firmę, która zajmuje się świadczeniem usług windykacyjnych dla innych, sprawne zorganizowanie pracy jest w tym przypadku elementem kluczowym.

Działy windykacji telefonicznej działają na podobnych zasadach jak tradycyjne call center. Oczywiście cel jest tutaj zupełnie inny. Zadaniem konsultantów pracujących w strukturach zajmujących się windykacją długów jest bowiem nawiązanie kontaktu z dłużnikiem, powiadomienie go o aktualnej sytuacji i konieczności spłaty zadłużenia, ustalenie warunków zwrotu długu i zmotywowanie dłużnika do oddania należności.

Zastosowanie w tych działaniach znajduje program do windykacji oparty o nowoczesne systemy CRM – sprawdź na https://thulium.com, wzbogacone o dodatkowe funkcje, które sprawdzają się w działalności windykacyjnej.

Funkcje programów do windykacji

Powiadomienie dłużnika o konieczności spłaty zadłużenia, ustalenie harmonogramu spłat oraz nadzór nad przebiegiem windykacji, wymaga oprogramowania, które zapewni pełną kontrolę nad wszystkimi procesami związanymi z odzyskaniem należności. Idealnie sprawdzają się tutaj nowoczesne systemy do zarządzania komunikacją z klientami, które pozwalają na błyskawiczny wgląd do danych klienta oraz całej historii kontaktu – wraz z możliwością odsłuchania odbytych rozmów telefonicznych. Taki zoptymalizowany program do windykacji, pozwala na znaczne zwiększenie jej efektywności.

W celu zwiększenia skuteczności windykacji, tego typu programy wzbogacane są o dodatkowe funkcje, takie jak np. prezentacja losowego numeru, dzięki której wzrasta szansa, że dłużnik odbierze telefon, w sytuacji, gdy unika on kontaktu z windykatorem. Kolejnym przydatnym rozwiązaniem, umożliwiającym automatyzację procesów komunikacyjnych jest moduł predictive dialer, który przewiduje dostępność konsultantów, inicjując automatycznie kolejne połączenie, przy okazji wykrywając pocztę głosową, którą odrzuca. Dzięki temu windykatorzy mogą zrealizować większą liczbę efektywnych połączeń.

Program do wsparcia windykacji – jak działa?

Program do wsparcia windykacji – dla kogo?

W ogólnym założeniu program do windykacji dedykowany jest przede wszystkim dla firm zajmujących się windykacją, kancelarii prawnych oraz firm odszkodowawczych. W rzeczywistości jednak każde przedsiębiorstwo, które posiada działy windykacji, powinno korzystać z tego typu rozwiązania. Jest to bowiem najprostszy i najszybszy sposób na zwiększenie skuteczności windykacji, poprzez jej częściową automatyzację, sprawną organizację oraz optymalizację jej kosztów.

Zobacz więcej podobnych postów