CMS, CRM i WMS – trzy programy do zarządzania e-sklepem, które warto znać!
Biznes

CMS, CRM i WMS – trzy programy do zarządzania e-sklepem, które warto znać!

Przedsiębiorcy prowadzący sklep internetowy muszą zadbać nie tylko o kwestie promocji swojego e-biznesu, ale także zapewnić sobie sprawne zarządzanie na co dzień jego zasobami. Zadanie to ułatwiają specjalne programy informatyczne, za pomocą których można w prosty sposób zarządzać stroną internetową sklepu, relacjami z klientem oraz procesami związanymi z magazynowaniem towarów oraz realizacją zamówień.

System CMS, czyli proste i intuicyjne zarządzanie treścią

Pod skrótem CMS kryje się Content Management System, czyli system zarządzania treścią. Najprościej rzecz ujmując, system CMS to specjalna strona internetowa, która wyposażona jest w panel administracyjny służący do samodzielnego zarządzania treściami znajdującymi się na stronie internetowej bez znajomości języków programowania. System CMS jest połączony z serwerem i pozwala na dodawanie, edytowanie, organizowanie oraz usuwanie treści pisemnych, grafik oraz innych elementów znajdujących się na stronie firmowej. Na rynku dostępne są zarówno systemy CMS bezpłatne, jak i ich płatne odpowiedniki oferujące zazwyczaj lepszą, bardziej rozbudowaną funkcjonalność.

CMS, CRM i WMS – trzy programy do zarządzania e-sklepem, które warto znać!

System CRM, czyli automatyzacja i wsparcie obsługi klienta

Innym systemem informatycznym, który jest chętnie wdrażany w firmach zajmujących się e-sprzedażą, jest system CRM, czyli Customer Relationship Management – system zarządzania relacjami z klientem. Jest to specjalne oprogramowanie służące kompleksowemu zarządzaniu relacjami z aktualnymi oraz potencjalnymi klientami firmy. Zawiera zbiór zadań, procedur oraz narządzi niezbędnych w profesjonalnym kontakcie z kontrahentami. Jego głównym celem jest archiwizowanie i porządkowanie doświadczenia firmy oraz stworzenie swoistej „pamięci”, która pozwoli na dokonywanie miarodajnych analiz prowadzonych działań oraz wykorzystanie ich wyników w celu poprawy jakości obsługi oraz tworzeniu skuteczniejszych strategii promocji.

System WMS, czyli sprawne zarządzanie magazynem firmowym

Wszystkie firmy prowadzące sprzedaż wysyłkową za pośrednictwem internetu muszą posiadać własny magazyn, w którym tymczasowo przechowywane są ich zasoby. Bez względu na to, czy magazyn jest niewielki, czy też bardzo rozbudowany, przydatne staje się wdrożenie dedykowanego rozwiązania informatycznego, które usprawni zarządzanie wszystkimi zachodzącymi w nim procesami. To zadanie najlepiej realizuje system WMS – Warehouse Management System, czyli system zarządzania magazynem. Jego głównym celem jest usprawnienie i zoptymalizowanie procesów zachodzących w magazynie, ułatwienie odnajdowania towarów oraz przyspieszenie realizacji zamówień.

Wdrożenie systemu WMS pozwala na znaczne skrócenie czasu oczekiwania klientów na wysyłkę zamówienia oraz przynosi firmie oszczędności finansowe. Możliwość zautomatyzowanie niektórych czynności ogranicza ryzyko popełnienia błędów oraz kieruje uwagę pracowników ku innym, ważniejszym czynnościom. System WMS może ponadto zostać sprawnie zintegrowany z innymi obecnymi w firmie programami informatycznymi, co zapewnia sprawny przepływ danych. Więcej informacji na temat systemu WMS oraz jego roli w zarządzaniu magazynem można znaleźć na stronie: https://dataconsult.pl/system-wms/.

Zobacz więcej podobnych postów