Mozolny proces wdrażania sklepu internetowego
Marketing

Mozolny proces wdrażania sklepu internetowego

Gotowe do użytku sklepy internetowe dają wielkie możliwości. Jednak ich moc jest tylko potencjalna. Bez cyklu wdrożeniowego pozostają jedynie niewykorzystanym potencjałem. W jaki sposób wprowadza się do sieci sklep internetowy? Wdrożenie wymaga sporo informatycznej wiedzy i znajomości szablonu.

 

Od decyzji o uruchomieniu sklepu w sieci do pierwszej sprzedaży zwykle mija pewien okres. Proces wdrożenia rozłożony jest na wiele etapów. Wszystko zaczyna się od znalezienia wykonawcy, który zbuduje sklep sieciowy lub wyboru gotowego oprogramowania. Wtedy dopiero rozpoczyna się proces tworzenia.

 

Zebranie informacji i kwestie formalne

Na początku tworzy się założenia projektowe. W rozmowach z wykonawcą przekazywane są sugestie odnośnie oczekiwanych funkcjonalności i estetyki przyszłego serwisu transakcyjnego. Charakterystyka branży, dodatkowe panele i dedykowane oprogramowanie, wszystko to musi się znaleźć w zestawie sklepu internetowego. Wdrożenie będzie łatwiejsze, jeśli briefing będzie pełny i zawierający bardzo szczegółowe i istotne dla sprawy dane. Chcąc rozpocząć owocną współpracę trzeba jeszcze załatwić jeszcze niezbędne formalności, takie jak sporządzenie kosztorysu i umowy.

 

Właściwe wdrożenie sklepu internetowego

Teraz przychodzi czas na tworzenie podwalin projektu. Makiety funkcjonalne, plan strony głównej, karty produktowe i panel logowania muszą mieć przejrzysty layout. Bazowe opracowanie i przedyskutowanie wszystkich elementów zawartości sklepu gwarantują spójną całość, która w przyszłości tworzyć będzie sklep internetowy. Wdrożenie jednolitej koncepcji nie powinno nastręczyć wielu wyzwań. Na tym etapie powstaje w pełni sprawne funkcjonalnie, założenie sklepu. Dzięki temu z powodzeniem można rozpocząć przyjęcia towarów. W sklepach z wieloma tysiącami produktów etap zbierania towaru może trwać nawet kilka miesięcy.

 

Towar to nie wszystko

Panel transakcyjny umożliwia zbywanie towarów. Z pewnością jest również jednym z bardziej wrażliwych elementów. Bezpieczeństwo dokonywanych przelewów jest zawsze na cenzurowanym. Chcąc usprawnić pracę sklepu i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji trzeba skorzystać z zewnętrznego systemu płatniczego. Analiza szczegółów współpracy z pośrednikiem pozwoli wybrać optymalne rozwiązanie wygodne dla klientów i opłacalne dla właściciela sklepu. W trakcie trwania etapu konfiguracji dokonuje się integracji z jednostkami zewnętrznymi, takimi jak serwisy aukcyjne, serwisy wystawiające oceny lub porównywarki cen.

 

Testy i optymalizacja

Sklep jest już na ukończeniu. W fazie testowania usuwane są drobne niedyspozycje struktury. Grupa testująca zgłasza na bieżąco własne spostrzeżenia. Jest to kolejny etap mozolnej pracy, w ocenie głównego zainteresowanego trwający zwykle zbyt dług. Realnie kilka tygodni to najkrótszy okres testowania, aby miało ono sens.

 

Po zakończeniu testów przychodzi czas na optymalizację. Optymalizowanie sklepu internetowego przeprowadza się z dwóch powodów. Pierwszym jest zadowolenie użytkowników, a drugim indeksacja przez roboty wyszukiwarek.

 

Partnerem artykułu jest firma Waynet, posiadająca w ofercie usługę: sklep internetowy wdrożenie.

 

Mozolny proces wdrażania sklepu internetowego

Zobacz więcej podobnych postów